Spółka zapowiada, że w niedalekiej przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach i umożliwi zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji.

Aplikacja będzie udoskonalana

W aktualnej wersji aplikacji, jak podaje PKP Intercity, można skorzystać z graficznej rezerwacji, gdzie możemy wybrać rodzaj wagonu, miejsce oraz sprawdzić kierunek jazdy pociągu.

W aplikacji pojawiła się też możliwość płacenia z użyciem Google Pay. Wcześniej pasażerowie mogli zapłacić kartą lub BLIK-iem.

Udostępniona na przełomie bieżącego i zeszłego roku nowa aplikacja PKP Intercity systematycznie ma zyskiwać nowe funkcjonalności i ulepszenia. W kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia jak m.in. możliwość pobrania biletu w formacie pdf, udostępnienia go innej osobie, płatności za pomocą Apple Pay, sprzedaż biletów międzynarodowych czy możliwość dodania biletu do kalendarza.

Podróż z PKP

PKP Intercity oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) to połączenia ekspresowe. Największą popularnością cieszą się pociągi TLK i IC – w 2022 roku wybrało je ponad 90 proc. osób podróżujących z PKP Intercity.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. W 2022 r. z usług przewoźnika skorzystało prawie 60 mln pasażerów. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej "PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji" do 2030 roku spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz stacje postojowe.

autor: Łukasz Pawłowski