Hiszpański Inditex właściciel m.in. marki Zara – uruchamia system internetowej sprzedaży. Od czwartku możliwość skorzystania z nowej usługi będzie dostępna w Hiszpanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Portugalii i Wielkiej Brytanii. W przyszłym roku firma rozszerzy tę listę o Stany Zjednoczone, Japonię i Koreę Południową.
Wkraczając na rynek cybersprzedaży Inditex, największa firma odzieżowa w Europie, zamierza zwiększyć swoje zyski oraz walczyć z konkurencją. Online od 1997 roku jest amerykański GAP, rok później w sieci zadebiutował H&M.
Ich wyniki finansowe świadczą o tym, że obecność w sieci może się stać kluczowa dla całej branży tekstylnej. W ubiegłym roku GAP zarobił dzięki sprzedaży w internecie 1,1 mld dol. – to aż 7,7 proc. całego rocznego zysku.

>>> Czytaj też: Sklepy internetowe nie zniszczą tradycyjnych

Reklama
ikona lupy />
|Wnętrze sklepu Zara, Madryt, Hiszpania. Fot. Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Klienci w sklepie Zary. Madryt, Hiszpania. Fot. Bloomberg / Bloomberg