– Nowe technologie, którymi dysponujemy, są bardzo obiecujące. A jeśli dodamy do tego doświadczenie Brazylii, której w dużej mierze udało się porzucić benzynę i ropę na rzecz etanolu produkowanego z trzciny cukrowej, możemy być pewni sukcesu – głosi oświadczenie IDB. Jeśli uda się opracować recepturę nowego paliwa lotniczego, będzie ono produkowane w Brazylii. Ale nie przez miejscową firmę, ale przez kalifornijski koncern Amyris, który dwa lata temu otworzył koło Sao Paulo zakład produkcji etanolu z trzciny cukrowej.

>>> Czytaj też: Największe lotnisko w Polsce będzie jeszcze większe - zobacz zdjęcia nowych pirsów

Choć nadzór nad projektem ma sprawować ekologiczna organizacja WWF, która z zadowoleniem przyjęła starania największych koncernów lotniczych świata, produkcja paliwa lotniczego z trzciny cukrowej wcale nie oznacza samych korzyści dla środowiska. Gdy przed kilkoma laty moda na biopaliwa ogarnęła świat, na potęgę obsiewano pola rzepakiem (Brazylia) oraz palmami (Malezja, Indonezja) oraz karczowano lasy pod ich nowe uprawy, za które płacono gigantyczne pieniądze. To z kolei spowodowało klęskę głodu w latach 2007 – 2008, bo gwałtownie spadł areał zbóż przeznaczonych do spożycia.

>>> Polecamy: PLL LOT pozyskuje finanse na Dreamlinera

Reklama