Chińska grupa, która rok temu odnotowała pierwszą w swojej historii stratę, w zakończonym w grudniu kwartale osiągnęła 80 mln dol. zysku. To wynik znacznie przekraczający przewidywania. Rok wcześniej spółka miała 97 mln straty netto.

Poprawa wyników oznacza, że zmiany wprowadzane przez właścicieli przynoszą efekty i Lenovo staje się istotnym graczem w segmencie komputerów osobistych. - Po raz pierwszy od przejęcia przez nas działalności IBM w dziedzinie pecetów, Lenovo stała się najszybciej rosnącym ich producentem – mówi Yang Yuanqing, były prezes firmy, który w zeszłym roku przejął funkcję dyrektora naczelnego. Jego zdaniem udział firmy w globalnym rynku komputerów wzrósł w zeszłym roku do 9 proc.

Przychody w ujęciu rocznym zwiększyły się o 33 proc., przy czym najszybciej rosły w Rosji, Azji Południowo-Wschodniej, Europie Wschodniej, Indiach i Chinach. Na rynkach dojrzałych sprzedaż zwiększyła się o 13 proc.

Po kilku podejmowanych od 2005 roku nieudanych próbach utworzenia sporej wielkości przedsiębiorstwa poza Chinami, Lenovo zyskała w zeszłym roku powodzenie jako producent tabletów, czyli przenośnych komputerów PC oraz urządzeń łączących funkcje telefonu komórkowego i komputera. Chiński producent zapowiada agresywne działania w segmencie telefonów komórkowych.

W Ameryce Północnej i na większości rynków zachodnioeuropejskich nadal skupia się na przejętym od IBM segmencie pecetów komercyjnych. Firma informuje też, że jej stopa zysku wzrosła w zeszłym roku z 10,2 do 11,1 proc., co stało się możliwe dzięki rygorystycznemu cięciu kosztów.