Większość firm uwielbia młode talenty. Wiele z nich nie rozumie jednak co tak naprawdę cenią sobie ci, którzy już w początkowych momentach kariery mogą przebierać w ofertach. Oto pięć czynników, które według serwisu Business Insider przyciągają najlepszych młodych pracowników, którzy są w stanie naprawdę przyczynić się do sukcesu firmy.

1. Dynamiczna kultura

Odpowiednia kultura w firmie jest w stanie sprawić, że żadnego z pracowników nie trzeba do niczego namawiać. Dla młodych kultura firmy jest ważniejsza od strategii, więc pracodawca powinien dbać o obie rzeczy. Słowem-kluczem jest dziś misja firmy i każdy pracownik, od prezesa po stażystę, powinien ją znać.

2. Społeczność i nowe kontakty

Wielu młodych profesjonalistów bez zawahania przyznaje, że wybierają firmę ze względu na możliwość poznania nowych ludzi i przebywania w dynamicznym środowisku. Budowanie sieci kontaktów jest dziś bowiem ważniejsze niż kiedykolwiek – a firmy, które aktywnie to umożliwiają, są w stanie przyciągnąć najlepszych.

Reklama

>>> Czytaj też: To nie jest kraj dla seniorów. 25 proc. bezrobotnych to osoby w wieku powyżej 50 lat

3. Nowoczesność i innowacje

Przestarzały sposób rekrutacji to tylko wierzchołek góry lodowej. Tzw. millenialsi chcą mieć pod ręką najnowsze technologie i móc dzielić się swoimi pomysłami. Chcą pracować dla firm, które są nowoczesne, innowacyjne i odpowiadają na potrzeby współczesnej gospodarki.

4. Czy praca jest katalizatorem?

Nowe pokolenie pracowników od razu wie, czy firma działa na ich korzyść. Wielu pracodawców wymienia pracowników lekką ręką zamiast pracować nad potencjałem osób, które już są zatrudnione. Młodzi, utalentowani ludzie przyjdą do twojej firmy tylko wtedy, kiedy pokażesz im, że masz na uwadze także ich rozwój osobisty. Chcą, żeby firma była dla nich katalizatorem – a w zamian nie tylko będą świetnymi pracownikami, ale nawet po odejściu będą świetnym ambasadorem firmy.

5. Uczciwość i konsekwencja liderów

To, co firma komunikuje na zewnątrz, powinno być spójne z tym, czego pracownik doświadczy podczas rozmowy kwalifikacyjnej i faktycznej pracy. Fałszywe obietnice mogą bardzo źle wpłynąć na renomę firmy i wywołać brak zaufania do przełożonych. Nowe pokolenie pracowników jest bardzo wyczulone na fałsz – jeśli ich firma czegoś od nich wymaga, chcą, żeby traktowano ich uczciwie i sprawiedliwie. Nagrody powinny być na przykład przyznawane za dobrą i skuteczną pracę, a nie tylko za wiek czy staż.

>>> Polecamy: Patologie rynku pracy. Co piąta umowa "śmieciowa" jest źle sporządzona