Oznacza to wzrost o 1,1% w stosunku do stanu na koniec marca 2023 r. i o 34,2% w stosunku do stanu sprzed roku, podała spółka, prezentując wskaźniki operacyjne za I kwartał 2023/2024 roku finansowego (kwiecień - czerwiec 2023).

"W opinii zarządu MRR to kluczowy wskaźnik operacyjny, który pozwala ocenić rzeczywisty rozwój biznesu spółki. Historycznie spółka rozpoznawała przychód w momencie uzyskania (również w przypadku płatności dłuższych niż miesięczne), natomiast MRR uwzględnia wartość poszczególnych licencji rozłożoną w czasie świadczenia usługi. Obecnie spółka, uwzględniając uwagi audytora do raportu rocznego, prowadzi prace nad zmianą polityki rozpoznania przychodu. Z uwagi na to odstępuje od publikacji wstępnych szacunków dotyczących przychodów" - wyjaśniono w komunikacie.

W I kwartale roku finansowego 2023/24 szacowana wartość operacyjnych przepływów gotówkowych grupy (które służyły jako podstawa do szacunków przychodów) wyniosła 20,16 mln USD, wobec 20,02 mln USD w poprzednim kwartale i 15,21 mln USD w analogicznym okresie poprzedniego roku, podano także.

Reklama

Wzrost wskaźnika MRR w stosunku do stanu na koniec poprzedniego kwartału wynika głównie ze wzrostu liczby klientów rozwiązań LiveChat. Wzrost w skali roku jest efektem zarówno zwiększenia liczby klientów produktów spółki, jak również wzrostu wskaźnika ARPU (ang. Averege Revenue Per User, średni miesięczny przychód przypadający na klienta).

"Najważniejsze trendy, które wpłynęły na osiągnięty wynik to:

- Zmiana wskaźnika ARPU (średni miesięczny przychód na abonenta) głównych produktów Grupy. Na koniec czerwca 2023 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 158,2 USD wobec 159,7 USD na koniec marca 2023 r. i 120,5 USD przed rokiem.

- ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 122,5 USD na koniec czerwca 2023 r. wobec 121 USD na koniec poprzedniego kwartału i 102,5 USD przed rokiem.

- Wzrost liczby klientów produktów Grupy. Na koniec I kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37 765 a ChatBot 2 804" - czytamy dalej.

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu "live chat dla biznesu". Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.

(ISBnews)