"Oczekujemy, że w 2024 r. otworzymy więcej sklepów niż w 2023 r., a całkowita liczby marketów Dino wzrośnie o niskich kilkanaście procent. […] W 2023 r. otworzyliśmy 250 nowych sklepów. Na koniec roku posiadaliśmy 2 406 sklepów, o 12% więcej niż w 2022 r. W rozwój zainwestowaliśmy 1,2 mld zł, a skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Dino Polska za ostatnich 5 lat zwiększyła się do 5,8 mld zł" - napisał Krauze w liście dołączonym do raportu rocznego.

"Po dwóch latach funkcjonowania w otoczeniu charakteryzującym się dużą zmiennością, wysoką inflacją i rosnącą wrażliwością konsumentów na ceny, skala naszej działalności, w porównaniu do przychodów ze sprzedaży osiągniętych w 2021 r., jest niemal dwukrotnie większa" - dodał.

Członek zarządu zapowiedział ponadto kolejne inwestycje w celu rozbudowy sieci oraz poprawy doświadczeń zakupowych klientów.

"Część z tych inwestycji jest już w trakcie, jak na przykład budowa kolejnych czterech centrów dystrybucyjnych, których zadaniem będzie punktualne zaopatrywanie rosnącej liczby sklepów Dino w ulubione produkty konsumentów, a w szczególności codzienne dostarczanie do tych sklepów świeżych produktów. W trakcie rozbudowy i budowy drugiego zakładu jest Agro-Rydzyna, nasza spółka zależna, która odpowiada za produkcję świeżego mięsa" - wymienił Krauze.

Reklama

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)