Metro w Warszawie: Dworzec Wileński - najdłuższa stacja II linii metra (zdjęcia)
Najdłuższa stacja drugiej linii warszawskiego metra nabiera kształtów. Pod ziemią, przy przystanku "Dworzec Wileński", powstaje najdłuższa sieć podziemnych przejść i korytarzy.
.
1 Stacja Dworzec Wileński będzie miała 400 metrów długości i największą sieć przejść podziemnych. Prace budowlane stacji zaczęły się w grudniu 2011 roku. Na zdjęciu: Budowa II linii metra - stacja Dworzec Wileński.
Agencja Gazeta / Fot. Kuba Atys Agencja Gazeta
2 Stacja metra Dworzec Wileński będzie zlokalizowana przy zbiegu ulic Targowej i al. "Solidarności". Na zdjęciu: Budowa II linii metra - Stacja Dworzec Wileński.
Agencja Gazeta / Fot. Kuba Atys Agencja Gazeta
3 Mieszkańcy okolicznych kamienic nie ukrywają, że od czasu rozpoczęcia budowy bliskie sąsiedztwo robót mocno uprzykrza im życie. Na zdjęciu: Budowa II linii metra - stacja Dworzec Wileński.
Agencja Gazeta / Fot. Kuba Atys Agencja Gazeta
4 Budowa centralnego odcinka II linii metra ruszyła 11 września 2010 roku i ma się zakończyć w połowie 2014 roku. Budowę przewidywano na lata 2009-2013, jednak władze miasta musiały unieważnić pierwszy przetarg i dopiero rok później rozpoczęto prace przy pierwszej stacji II linii metra. Na zdj. budowa II linii metra - stacja Dworzec Wileński.
Agencja Gazeta / Fot. Kuba Atys Agencja Gazeta
5 Centralny odcinek II linii metra będzie się składał z siedmiu stacji - Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Stacją przesiadkową między liniami metra będzie Świętokrzyska. Na zdjęciu: Budowa II linii metra - stacja Dworzec Wileński.
Agencja Gazeta / Fot. Kuba Atys Agencja Gazeta
6 Długość całego centralnego odcinka II linii podziemnych pociągów w stolicy ma wynieść 6,1 km. Połączy oba brzegi Wisły. Stacja Dworzec Wileński będzie drugą stacją po prawej stronie Wisły i będzie oddalona od stacji Stadion o 820 metrów. Na zdjęciu: Budowa II linii metra - stacja Dworzec Wileński.
Agencja Gazeta / Fot. Kuba Atys Agencja Gazeta
7 Tunele metra drążone są przez cztery specjalistyczne tarcze TBM. Tarcze nazywają się "Krystyna", "Elżbieta", "Anna" i "Maria". Na zdjęciu: Budowa II linii metra - stacja Dworzec Wileński.
Agencja Gazeta / Fot. Kuba Atys Agencja Gazeta
8 Jak wyjaśniał rzecznik warszawskiego metra, Krzysztof Malawko, najwięcej kłopotów sprawiły budowniczym niewybuchy. Żeby wywieźć niewypał z budowy trzeba wstrzymać prace, ewakuować ludzi, ale także wstrzymać betoniarnię i transport. Na zdjęciu: Budowa II linii metra - stacja Dworzec Wileński.
Agencja Gazeta / Fot. Kuba Atys Agencja Gazeta
9 Prace budowlane są prowadzone równolegle na wszystkich stacjach II linii. Z miesiąca na miesiąc konstrukcje są coraz bardziej stabilne. Na zdjęciu: Budowa II linii metra - stacja Dworzec Wileński.
Agencja Gazeta / Fot. Kuba Atys Agencja Gazeta