To nie pierwsze wsparcie Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) dla metra w stolicy. W ubiegłym roku Warszawa otrzymała 139 mln euro (ok. 555 mln zł) pożyczki na sfinansowanie zakupu 35 nowoczesnych sześcioczłonowych pociągów Inspiro dla Metra Warszawskiego.]

>>> Polecamy: II linia metra w Warszawie: projekty nowych stacji

Udzielając Warszawie kredytu, EBI promuje zrównoważony rozwój transportu publicznego w stolicy, która należy do najbardziej zatłoczonych miast w Polsce. Oprócz poprawy jakości usług transportowych i tworzenia nowych miejsc pracy, projekt budowy drugiego odcinka metra ma też zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska w Warszawie i obniżyć poziom hałasu pochodzący z transportu.

Reklama

„Przewiduje się, że mieszkańcy stolicy będą stopniowo rezygnować z poruszania się samochodami na rzecz bardziej atrakcyjnego transportu publicznego, co pomoże obniżyć poziomu emisji CO2 do nawet 42 000 ton rocznie” – czytamy w komunikacie prasowym EBI.

Budowany obecnie centralny odcinek drugiej linii metra ma 6,7 km długości i składa się z 7 stacji o 400-metrowego tunelu, który połączy starą linię metra z nową.

„EBI wspiera także rozbudowę istniejącej zajezdni metra na Kabatach, która ma pomieścić dodatkowy tabor przewidziany do obsługi nowej linii. W ramach projektu zostaną zainstalowane także nowoczesne systemy telekomunikacji, poboru opłat oraz sterowania ruchem pociągów. Realizacja projektu już się rozpoczęła i ma zostać zakończona w 2014/2015 roku” – informuje Europejski Bank Inwestycyjny.