30 dni dodatkowego płatnego urlopu
„Wszyscy wrócą z czystym umysłem” – uzasadniają autorki pomysłu. Z dodatkowego wolnego ma skorzystać około 30 pracowników – pisze CNBC.
Chodzi o firmę Cakes Body, która produkuje nakładki na sutki i została założona przez siostry-bliźniaczki Taylor Capuano oraz Casey Sarai. Obie są lekko po trzydziestce i porzuciły prace w korporacjach, ponieważ nie dawały im one wystarczająco dobrej równowagi między pracą a życiem osobistym po urodzeniu dzieci.
Sarai podkreśla, że celem założycielek była nie tylko sprzedaż produktów pomagających kobietom, ale również stworzenie przyjaznego, lepszego środowiska pracy. Cakes Body zapewnia więc swoim pracownikom elastyczne grafiki oraz obfity wymiar płatnych urlopów.
Gigantyczny wzrost firmy na urlopach macierzyńskich
Obie założycielki firmy skorzystały w tym roku z trzymiesięcznego urlopu macierzyńskiego. W międzyczasie ich firma wzrosła blisko 8-krotnie. – Urosłyśmy z firmy generującej rocznie 10 milionów ze sprzedaży do 75-milionowej” – mówi Capuano. Zdaniem sióstr tak szybki postęp był możliwy dzięki temu, że wspomniane urlopy i związane z nimi dedlajny wyostrzyły koncentrację dyrektorek. Sytuacja ta zmieniła sposób, w jaki myślą o dokonywaniu postępów i efektywności. „Czas niekoniecznie oznacza postęp” – powiedziała Capuano.
Jak firma przygotowała się na dodatkowy urlop
Każdy z pracowników dostał za zadanie opracowanie planu, który umożliwi realizację wszystkich zadań do rozpoczęcia dodatkowego urlopu w połowie grudnia – czytamy dalej w portalu CNBC. Następnie pracownicy mieli realizować postawione przed nimi cele razem z odpowiednimi menedżerami. Cześć zadań, które otrzymały niski priorytet, zostało przełożonych na styczeń.
Ten proces miał na celu identyfikację nieefektywnych obszarów w pracy każdego zatrudnionego oraz wskazać na sposoby optymalizacji czasu pracy. Przykład? Automatyzacja dodawania postów w mediach społecznościowych po wcześniejszym dodawaniu „z ręki”.
Dwa płatne dodatkowe urlopy w roku?
Szefowe firmy zdecydowały się także na obniżenie celów sprzedażowych na styczeń i luty. Ma to dwa cele. Pracownicy nie wypalą się dzięki temu przed urlopem zbyt ciężką pracą, ale nie będą też mieli obniżonego nastroju z powodu niższej sprzedaży po powrocie.
Cakes Body rozważa nawet wprowadzenie drugiego miesięcznego dodatkowego urlopu w roku. Biznesmenki wierzą, że jest to możliwe, jeżeli dobrze zaplanuje się pracę w pozostałych 10 miesiącach.