W piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybierze wykonawcę Metropolitalnej Obwodnicy Trójmiasta – dowiedział się DGP. Budowana jako trasa ekspresowa S6 arteria będzie kluczowa dla nadmorskiej aglomeracji, bo odciąży często korkującą się obecną obwodnicę, która prowadzi bliżej Gdańska, Sopotu i Gdyni. Nowa, warta ok. 1,5 mld zł 32-kilometrowa trasa połączy biegnącą z południa Polski autostradę A1 z już realizowaną z Gdyni w stronę Lęborka drogą S6.

Rozkręcanie domykania

Jeszcze niedawno mało kto wierzył, że tzw. duża obwodnica wokół Trójmiasta jest realna, bo rząd przymierzał się do jej budowy w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. A te przygotowania ślimaczyły się. W połowie 2020 r. zapadła decyzja, że nowa trasa będzie finansowana z budżetu państwa, podobnie ma być z innymi brakującymi odcinkami drogi S6 na Pomorzu. – Obwodnica metropolitalna oraz ostatnie odcinki drogi S6 na Pomorzu zostaną skończone w 2025 r. – zapowiada Szymon Piechowiak, rzecznik GDDKiA.
Rozkręcają się prace przy obwodnicach innych dużych miast. Do 2023 r. powinien zostać domknięty ring wokół Łodzi.
Reklama