Ponad 1,6 miliona mieszkańców Trójmiasta z niecierpliwością czeka na zakończenie bodowy Obwodnicy Metropolitalnej, która znacznie odciąży ruch na starej trasie biegnącej przez miasto. Dzisiejszą Obwodnicą Trójmiasta przejeżdża w ciągu doby około 100 tysięcy samochodów. Jak szacują eksperci otwarcie nowej S7 zmniejszy ruch na S6 o około 10 procent. W pierwszych latach z obwodnicy będzie korzystało około 30 tysięcy samochodów na dobę.

Pod koniec tego roku kierowcy powinni przejechać już całym, około 32-kilometrowym odcinkiem Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta z Chwaszczyna do węzła Gdańsk Południe w okolic Straszyna.

ikona lupy />
OMT terminy zakończenia prac (forsal.pl) / GDDKiA

Zaawansowanie prac na odcinku Węzeł Żukowo – węzeł Gdańsk Południe

Jak powiedział Radiu Gdańsk Artur Węsierski, kierownik budowy, prace na południowym odcinku trasy wraz z węzłem Obwodnicy Trójmiasta zaawansowane są w 75 procentach. Jak wynika z wypowiedzi kierownik budowy, dzięki łagodniej zimie udało się wykonać większość robót ziemnych oraz dużo robót żelbetowych na obiektach. Z relacji Radia Gdańsk wynika, że najbardziej intensywne prace prowadzone są na Węźle Gdańsk Południe i na Obwodnicy Żukowa. Układ drogowy ma być gotowy jesienią. Drogowcy szacują, że otwarcie nastąpi na przełomie września i października.

Zaawansowanie prac na odcinku Węzeł Chwaszczyno-węzeł Żukowo

Tymczasem prace na odcinku między Chwaszczynem a Żukowem są praktycznie na ukończeniu - do wykonania zostało już tylko pięć procent prac.

Pierwotny plan zakończenia prac na tym odcinku wyznaczony był na kwiecień tego roku. Budowlańcy zapewniają, że tym fragmentem trasy kierowcy będą mogli pojechać tuż przed wakacjami.

Jak będzie przebiegała Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta? [WIZUALIZACJA]