Jak wynika z informacji „Rzeczpospolitej”, właściciele samochodów 15-letnich i starszych, zgodnie z nowymi przepisami musieliby płacić maksymalnie 250 zł podatku rocznie. W przypadku nowszych aut, kwota podatku byłaby mniejsza.

Jednym z proponowanych rozwiązań jest także zastosowanie zachęt finansowych dla ostatnich użytkowników danego pojazdu. Rząd rozważa możliwość wprowadzenia rekompensaty za złomowanie samochodu w wysokości 500 zł. Tyle samo, kierowca musi zapłacić podczas rejestracji pochodzącego z importu używanego auta – czytamy w „Rzeczpospolitej”.

Pomysł polskiego zielonego podatku to odpowiedź Ministerstwa Gospodarki na rosnące wymogi unijne dotyczące ekologicznych samochodów. W obliczu przewidywanego wzrostu liczby aut na świcie z 800 mln do 1,6 mld, propagowanie zielonych pojazdów jest konieczne.

Wprowadzenie nowego ekologicznego podatku nie musi oznaczać likwidacji podatku akcyzowego. Jednak w opinii specjalistów, w sytuacji istnienia dwóch podatków dla właścicieli aut, akcyza na ekologiczne samochody powinna być obniżona.

Reklama