- Już co czwarta firma w regionie Europy Środkowej korzysta z rozwiązań do analizy big data, a 7 proc. z nich planuje rozpocząć używanie takich technologii jeszcze przed końcem roku. Jednak w nowym badaniu Intela, przeprowadzonym w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji, Polacy wypadli zaskakująco słabo. Analiza big data wykorzystywana jest przez 18 proc. firm w naszym kraju, co stanowi najniższy wynik w regionie – czytamy w komunikacie.

Badanie Intela objęło 576 firm zatrudniających powyżej 100 pracowników. Regionalnymi liderami we wdrażaniu analizy big data są przedsiębiorstwa z Czech – 33 proc. z nich wykorzystuje obecnie informacje uzyskane z wielkich zbiorów danych. Kolejne 9 proc. czeskich przedsiębiorstw zamierza rozpocząć analizowanie big data dla własnych potrzeb do końca tego roku.

Firmy ze Słowacji wykorzystują big data niemal równie chętnie, jak ich sąsiedzi z Czech. Blisko jedna trzecia (31 proc.) przedsiębiorstw w tym kraju analizuje wielkie zbiory danych, zaś 9 proc. słowackich firm będzie robić to jeszcze przed końcem 2015 roku.  Analiza big data jest znacznie mniej powszechna na Węgrzech (stosuje ją 19 proc. przedsiębiorstw, a 3 proc. planuje wykorzystywać ją w nadchodzących miesiącach) oraz w Polsce (odpowiednio 18 proc. i 7 proc.).

- Różnica w popularności analizy big data między Czechami i Słowacją a Polską jest bardzo wyraźna i zaskoczyły nas wyniki tego badania. Mając jednak na uwadze, jak błyskawicznie rozwija się ta technologia, nie należy przedwcześnie bić na alarm, bo popularyzacja rozwiązań do analizy wielkich zbiorów danych jest w naszym kraju tylko kwestią czasu - ocenił Juliusz Kornaszewski z Intel Technology Poland, cytowany w komunikacie.  

>>> Polecamy: Chińczycy dają 23 mld. dolarów za Micron Technology. Amerykanie kręcą nosem