– Na przygotowanie spotów reklamowych i programów o polskim pieczywie w mediach zagranicznych potrzebujemy od 1 do 4 mln zł – szacuje Grzegorz Nowakowski, dyrektor Instytutu Polskie Pieczywo, pomysłodawcy kampanii promocyjnej.

Jej rozpoczęcie zaplanowano na drugą połowę 2009 r. To, w jakiej skali uda się ją zrealizować, zależeć będzie od tego, ile pieniędzy zdobędą piekarze. Liczą na dotacje z budżetu – rozpoczęli już rozmowy z ministerstwami: gospodarki i spraw zagranicznych. – Chcemy poprzez reklamę chleba promować także Polskę. Dlatego pozyskiwanie środków planowane jest na takich samych zasadach, jak w przypadku dotychczas realizowanych kampanii promujących nasz kraj za granicą – wyjaśnia Grzegorz Nowakowski. Reklama za granicą powinna się przełożyć na wzrost eksportu pieczywa z Polski. Instytut szacuje, że mógłby się on zwiększyć nawet o 40 proc.

więcej w "Rzeczypospolitej"