Dzięki wysokim notowaniom marki Komputronik na rynku konsumenckim, dotychczasowe salony działające pod szyldem Karen, zyskają bardzo silny atut handlowy na konkurencyjnym rynku IT.

Z niezależnych badań rynkowych wynika, że marka Komputronik zyskała w ostatnich latach wyjątkowo silną pozycję. Jej mocną stroną, poza wysoką rozpoznawalnością, jest także duża liczba nagród przyznawanych przez czołowe media i organizacje. Komputronik S.A. znalazł się między innymi na I miejscu prestiżowej Listy Diamentów Forbesa 2009 w swoim regionie jako "jedna z ikon polskiego rynku IT". Spółka wymieniana jest także w gronie najlepszych pracodawców. Marka Karen, choć również cieszy się znakomitą opinią klientów i obserwatorów rynkowych, ustępuje pod tym względem renomie Komputronik S.A.

- Marnowanie potencjału marki Komputronik byłoby wbrew interesem Grupy, zwłaszcza w czasach spowolnienia gospodarczego – mówi Szymon Bujalski, Wiceprezes Komputronik S.A.

Z badań ilościowych wynika, że rozpoznawalność marki Komputronik w jej grupie docelowej sięga 60%, zaś dobrą znajomość tej marki deklaruje nieco ponad połowa potencjalnych klientów. W przypadku Karen rezultaty te wynoszą odpowiednio, 21% oraz 15%. Wyraźnym potwierdzeniem wyników badań jest ponad 100-procentowa poprawa wyników sprzedaży salonu Karen w poznańskim Centrum Handlowym Panorama po tym, jak pilotażowo dokonano zmiany nazwy salonu na Komputronik.

Reklama

W opinii Wiceprezesa Komputronik S.A. spowolnienie gospodarcze to najlepszy okres na tego typu działania. Jednolita, silna marka, za którą stoi ponad 300 salonów w całej Polsce i czołowy, najbardziej rozpoznawalny sklep internetowy ze sprzętem IT i elektroniką użytkową, będzie stanowić duży potencjał zarówno przed, jak też po powrocie dobrej koniunktury.

Powiększenie sieci sprzedaży umożliwi skuteczniejsze negocjacje cenowe z dostawcami. W rezultacie klienci Komputronik S.A. uzyskają nie tylko większą dostępność do salonów tej znanej i cenionej marki, ale mogą też liczyć na jeszcze bardziej atrakcyjne ceny. Z kolei użytkownicy Komputronik.pl, czołowego polskiego sklepu internetowego ze sprzętem IT i elektroniką użytkową, będą mogli osobiście odebrać produkty zamówione przez Internet w wielu nowych punktach sprzedaży.

Zarządy obu spółek podkreślają, że pomimo zmiany marki, faktycznym operatorem salonów nadal będzie Karen S.A. Teraz jednak będzie w pełni korzystał ze wsparcia działów: zakupów, marketingu i logistyki Komputronik S.A. Dzięki temu możliwa będzie znaczna optymalizacja kadry i zasobów.

Komputronik S.A. jest w posiadaniu 57% udziałów w Karen S.A. Włączenie ponad 50 salonów działających pod marką Karen do struktury Grupy Komputronik sprawiło, że powstała największa na polskim rynku specjalistyczna sieć oferująca rozwiązania rynku IT, technologii cyfrowych i elektroniki użytkowej. Obecnie składa się ona z przeszło 300 salonów sprzedaży działających pod dwiema markami.

O firmie Komputronik

Komputronik SA jest jedną z czołowych sieci sprzedaży sprzętu komputerowego w Polsce i wysoko plasuje się w rankingach najszybciej rozwijających się firm branży IT w naszym kraju. Oferta firmy jest precyzyjnie dostosowywana do potrzeb zarówno klientów hurtowych, jak i detalicznych. Sieć sprzedaży firmy liczy już obecnie ponad 300 salonów. Klienci obsługiwani są poprzez sieć składającą się z salonów własnych, partnerów franchisingowych i sklepów Komputronik Partner oraz wielokrotnie nagradzany sklep internetowywww.komputronik.pl. Firma zajmuje się też produkcją i serwisem komputerów własnej marki – Komputronik SENSILO, Komputronik INFINITY oraz Komputronik PRO. Powstały 1 lipca 2005 r. podmiot Komputronik Biznes oferuje kompleksową obsługę w zakresie informatyzacji przedsiębiorstw, opartą na wysokich kwalifikacjach i połączonym know-how z dziedziny sprzętu i oprogramowania.