Jak wskazano, we wrześniu z Facebooka korzystało dziennie średnio 1,49 mld osób. Oznacza to wzrost o 9 proc. w stosunku do porównywalnego okresu ubiegłego roku, ale to wynik niszy od spodziewanego - szacowanego na 1,51 mld.

Wzrost spowolnił w Europie, natomiast w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie utrzymywał się na stałym poziomie.

Facebook poinformował, że w trzecim kwartale jego sprzedaż wzrosła o 33 proc., do 13,7 mld dol. - co oznacza wynik słabszy od zakładanego.

Jak podkreśliło BBC, Facebook, do którego należą również serwisy WhatsApp i Instagram, musi zmierzyć się ze zmianami dotyczącymi sposobu korzystania z tej platformy wymiany informacji, a także wolniejszym tempem pozyskiwania użytkowników na najbardziej dochodowych rynkach.

Wzrost nie przyspiesza na rynkach rozwiniętych, coraz częściej użytkownicy komunikują się w serwisie za pośrednictwem tzw. prywatnych wiadomości - podano.

>>> Czytaj też: Prezes PKO BP o Chmurze Krajowej: Przetwarzanie danych będzie robione na terenie Polski