"Prowadzimy rozmowy z kilkoma firmami. Kupując jednego z prywatnych przewoźników niemieckich chcemy wzmocnić naszą pozycję na rynku europejskim" - powiedział prezes. Nie zdradził o jakie firmy chodzi.

Wyjaśnił, że kupno niemieckiego przewoźnika ma na celu przejęcie przewozów kontenerowych na linii Niemcy - Polska.

"Jesteśmy drugim, co do wielkości, kolejowym przewoźnikiem towarowym w Europie i tej pozycji nie oddamy" - zapowiedział prezes.

By poprawić swoją pozycję na rynku europejskim PKP Cargo podjęło także rozmowy o zacieśnieniu współpracy z Portem Hamburg. "Trwają zaawansowane rozmowy z Portem Hamburg (Hamburger Hafen und Logistik AG - HHLA) - jednym z największych portów europejskich" - powiedział Balczun. "Chodzi o poszerzenie współpracy w zakresie przewozów intermodalnych (wykorzystujących więcej niż jedną gałąź transportu)" - wyjaśnił prezes.

Reklama

Prezes poinformował, że podczas spotkania, które odbyło się 12 marca 2009 roku w Hamburgu powołano zespoły robocze, które przygotują konkretne propozycje wspólnych inwestycji logistycznych.

W Europie Zachodniej przewozy intermodalne stanowią jedną z najdynamiczniej rozwijających się form transportowych.

"Klienci coraz bardziej doceniają tę formę usług przeładunkowo- transportowych. Jest to następstwem zwiększającej się liczby ładunków podatnych na konteneryzację, przede wszystkim wysoko przetworzonych (tzw. high tech), wymagających specjalnych warunków przewozu" - czytamy w komunikacie prasowym PKP Cargo.