"Spodziewamy się, że na koniec roku pokażemy dodatni wynik netto" - powiedział Lewandowski dziennikarzom. Zastrzegł, że nie jest to formalna prognoza, ale ocena sytuacji. Optimus przedstawi wyniki za II kw. dziś po zakończeniu sesji.

"Nasze wyniki odzwierciedlają załamanie, które cała branża odczuła pod koniec II kwartału, ale już w lipcu przekroczyliśmy plan sprzedażowy" - powiedział Lewandowski.

W kwietniu Optimus wycofał złożony wcześniej przez zarząd wniosek o ogłoszenie upadłości po tym, jak spółka przeprowadziła ofertę publiczną akcji, z której pozyskała ok. 17,8 mln zł netto. Ponad 13,5 mln zł zostało przeznaczonych na spłatę zobowiązań. Pozostałe środki mają zostać przeznaczone na rozwój nowych produktów, ekspansję na nowe rynki, a także wzmocnienie marki.

Lewandowski poinformował w poniedziałek, że spółka planuje rozpocząć działalność w branży "business process outsourcing" (BPO), początkowo świadcząc usługi głównie dla firm ubezpieczeniowych, potem m.in. linii lotniczych i firm turystycznych, również zagranicznych. Według niego, spółka prowadzi zaawansowane rozmowy z partnerami w tej sprawie. Rozpoczęcie działalności w branży BPO ma się wiązać z utworzeniem nowego zespołu, nie będzie jednak wymagać dodatkowych inwestycji, przynajmniej w początkowej fazie. Do prowadzenia takiej działalności spółka ma wykorzystać m.in. własne serwery.

Reklama

"Już w tym roku otworzymy prawdopodobnie własne biura, albo oddziały w Czechach i na Słowacji" - zapewnił Lewandowski. Spółka ma rozpocząć działalność zagraniczną (w tej chwili nie sprzedaje produktów za granicę) przy współpracy ze swoim strategicznym partnerem ABC Data. W ciągu kilku lub kilkunastu tygodni Optimus może rozpocząć też sprzedaż na rynki wschodnie (Rosja, Ukraina, Białoruś), nie będzie się to jednak wiązało z otwieraniem biur, ani zakładaniem spółek zależnych.

"Chcemy powtórnie zaistnieć w przetargach publicznych, gdzie będziemy występować w konsorcjach z integratorami" - powiedział Lewandowski. Przyznał jednak, że ewentualne wygrane przetargi będą miały wpływ raczej już na wyniki 2009 roku. Zaznaczył jednak, że Optimus rozmawia z całą czołówką polskich integratorów i nie wyklucza strategicznej współpracy z niektórymi z nich.

Do odświeżenia marki Optimus chce wykorzystać swoje 20-lecie, które wypadnie w październiku, a także współpracę z partnerami: ABC Data i Intelem.

Optimus miał 0,20 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2008 roku wobec 3,28 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie w czwartek. Skonsolidowane przychody wyniosły 14,95 mln zł wobec 10,10 mln zł rok wcześniej.