"W ramach porozumienia PMPG dokona przeniesienia posiadanej struktury "Agencji Full Interactive' (AFI) do ICI, w zamian za co otrzyma akcje ICI nowej emisji. Intencją stron porozumienia jest wspólne rozwijanie działań w zakresie obsługi serwisów internetowych (www), jak również powierzenie AFI prowadzonych przez obie strony prac IT i WebDesign" - czytamy w komunikacie.

ICI jest obecnie w fazie przeprowadzenia fuzji ze spółką Mediapolis.

"Porozumienie przewiduje również dalsze zaangażowanie kapitałowe PMPG w ICI, którym strony są zainteresowane ze względu na możliwość osiągnięcia efektu synergii w zakresie działań prowadzonych przez ICI, i wykorzystanie kompetencji posiadanych przez PMPG" - poinformowało Point Group.

W 2007 r. ICI osiągnęła 1,38 mln zł przychodu i 1,45 mln zł straty spowodowanej inwestycjami w rozwój systemu. Za I półrocze 2008 r. spółka osiągnęła 897 tys. zł przychodu i odnotowała stratę w wys. 256 tys. zł. Spółka prowadzi serwis Index Copernicus - platformę globalnej współpracy naukowej w formie informacyjno-społecznościowego portalu stworzonego na bazie standardu Web. 2.0 (indexcopernicus.com).

Reklama

Mediapolis, stworzone w 1998 r., jest firmą specjalizującą się w doradztwie strategicznym dla mediów oraz w komunikacji marketingowej w sferze Internetu i technologii Web 2.0. Spółka prowadzi też działalność wydawniczą w zakresie custom publishing i szkoleniową w zakresie mediów tradycyjnych i nowych mediów. Partnerem spółki w zakresie doradztwa jest amerykańska firma konsultingowa 5W Mignon-Media.

Na początku marca Point Group podało, że prognozuje wzrost skonsolidowanego zysku brutto do 8,86 mln zł w 2008 roku i 30,20 mln zł w 2009 roku wobec 5,26 mln zł w ub. roku. Przychody mają w tym okresie zwiększyć się odpowiednio do 76,95 mln zł i 116,37 mln zł z 45,30 mln zł. W połowie lipca spółka podtrzymała te prognozy.