"Koszty pozyskania i utrzymania klientów w Polsce są redukowane. W związku z tym PTC obniża m.in. koszty związane z reklamą i zatrudnienie. Rozłożenie w czasie wydatków i kosztów operacyjnych będzie ściśle związane z rozwojem biznesu, tak aby uniknąć okresów, w których stałe koszty mogłyby rosnąć" - czytamy w komunikacie.

Deutsche Telekom poinformował też, że koszty pozyskanie PTC wzrosły znacznie, a jej wyniki finansowe pogorszyły się m.in. w wyniku znacznego osłabienia kursu złotego. Jednocześnie zaznaczono, że w I kwartale liczba klientów kontraktowych PTC wzrosła o 198 tys. netto (wobec 190 tys. w analogicznym okresie ubiegłego roku).

W lutym PTC informowała, że łączna liczba jej klientów osiągnęła 13,273 mln i była wyższa o 2,1 procent w stosunku do roku 2007. Liczba klientów abonamentowych zwiększyła się o 17 procent i na koniec 2008 roku wynosiła 6,327 mln.