„Rezerwacja częstotliwości w multipleksach wynika ze strategii PMPG, która przewiduje wejście spółki również na rynek telewizyjny” – powiedział prezes Michał Lisiecki, cytowany w komunikacie.

Dodał, że nie chodzi wyłącznie o realizowany obecnie projekt Machina TV. „Przewidujemy większe zaangażowanie w tym segmencie rynku” – powiedział prezes.

Według założeń tzw. strategii rządowej, dotyczącej przechodzenia na naziemne nadawanie cyfrowe, na pierwszym multipleksie miało się znaleźć siedem programów nadawanych obecnie analogowo, czyli trzy anteny TVP (TVP 1, TVP 2, TVP Info), a także TVN, Polsat, TV4 i TV Puls. Częstotliwości na drugim i trzecim multipleksie zostaną przyznane w drodze konkursu, podała spółka.

Na początku marca Point Group podało, że prognozuje wzrost skonsolidowanego zysku brutto do 8,86 mln zł w 2008 roku i 30,20 mln zł w 2009 roku wobec 5,26 mln zł w ub. roku. Przychody mają w tym okresie zwiększyć się odpowiednio do 76,95 mln zł i 116,37 mln zł z 45,30 mln zł. W połowie lipca spółka podtrzymała te prognozy.

Reklama

Narastająco w I-II kw. 2008 roku grupa miała 4,17 mln zł zysku wobec 0,07 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 29,29 mln zł wobec 17,42 mln zł. (ISB)