Liderem segmentu dzienników opinii pozostaje "Gazeta Wyborcza", wydawana przez Agorę, wynika z raportu. Jednak jej średnia dzienna sprzedaż spadła o 12% r/r do 358 522 egz. Sprzedaż "Rzeczpospolitej" (Presspublika) spadła o 15% r/r do 116 500. Według autorów raportu, to najgorszy wynik tego tytułu w historii.

Sprzedaż "Dziennika" wydawanego przez Axel Springer spadła o 41% r/r do 83 441 sztuk (w marcu jego średnia sprzedaż wynosiła 83 460, a więc praktycznie znajdowała się na tym samym poziomie wobec zauważalnych spadków większości konkurencji, pn. "GW" straciła w tym okresie 12 tys. egz.).

Axel Springer Polska i Infor PL poinformowały w tym tygodniu o zamiarze połączenia "Dziennika" z "Gazetą Prawną". Sprzedaż "Prawnej" spadła w kwietniu do 79 561 z 80 419 sztuk przed rokiem. Jednak ten tytuł był jedynym uwzględnionym w rankingu, który zanotował wzrost w ujęciu miesięcznym (z 70 323 egz.)

Liderem całego rynku pozostaje tabloid "Fakt" (Axel Springer), którego średnia dzienna sprzedaż w kwietniu spadła o 8% r/r do 473 912 egz. Sprzedaż jego głównego rywala "Super Expressu" spadła o 2,5% do 196 129 sztuk.

Reklama

Dane przedstawione przez Wirtualnemedia obejmują sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie i nie obejmują kategorii "rozpowszechnianie płatne razem".