"W ramach prewencji został dziś opublikowany biuletyn informacyjny przypominający procedury obowiązujące w przypadku utraty informacji o prędkości lub otrzymywania informacji sprzecznych" - ogłosiła EASA.

"Z powodu informacji o możliwych defektach w działaniu urządzeń mierzących prędkość agencja analizuje dane, aby podjąć obowiązkowe działania naprawcze, nie przesądzając jednak o wynikach dochodzenia" - poinformowano.

Pierwsze ujawnione w Paryżu informacje dotyczące śledztwa w sprawie katastrofy Airbusa linii Air France, który w ubiegły poniedziałek rozbił się nad Atlantykiem, dotyczą wadliwego funkcjonowania urządzeń do mierzenia prędkości, tzw. rurek Pitota.

Air France zapowiedział ich wymianę w najbliższych dniach w swoich Airbusach A330 i A340.

Reklama

Ekipy poszukiwawcze do tej pory odnalazły 28 ciał ofiar katastrofy francuskiego Airbusa. Na pokładzie samolotu lecącego z Rio de Janeiro do Paryża było 228 osób.