W połowie sierpnia ma zostać wyłonione zwycięskie konsorcjum; umowa na realizację inwestycji ma być podpisana we wrześniu br. Jak poinformowały PKP PLK, wszystkie konsorcja zobowiązały się do tego, że budowa potrwa nie dłużej niż 20 miesięcy. PKP chcą zdążyć z zakończeniem inwestycji przed piłkarskimi mistrzostwami Europy w piłce nożnej Euro 2012.

Liderami konsorcjów, które zgłosiły się do udziału w przetargu, są: Hydrobudowa Polska SA, Torpol Sp. z o.o., Budimex Dromex SA, Strabag Sp. z o.o., Warbud SA, Mostostal Warszawa SA, Hochtief Polska Sp. z o.o. i Bilfinger Berger Polska SA.

Komisja przetargowa PKP PLK dokonała publicznego otwarcia ofert. Koszt budowy II etapu inwestycji wyniesie 353,8 mln zł; pieniądze mają pochodzić m.in. z budżetu państwa oraz z unijnego Funduszu Spójności.

II, ostatni etap inwestycji obejmuje m.in. budowę ponad kilometrowego tunelu łączącego stację Warszawa Służewiec ze stacją Warszawa Okęcie. W ubiegłym roku zakończono modernizację odcinka Warszawa Zachodnia - Warszawa Służewiec.

Reklama

Budowa nowego połączenia ma umożliwić bezpośredni dojazd pociągiem z centrum stolicy na lotnisko w czasie nie dłuższym niż 20 minut.