Amica Wronki ma na rynkach Europy Zachodniej coraz lepsze wyniki i to mimo występującego tam kryzysu. – W samej tylko Wielkiej Brytanii sprzedaż w pierwszym półroczu wyniosła blisko 5 mln euro (22 mln zł), czyli tyle, co w całym 2008 r. Sądzę, że ten trend utrzyma się i osiągniemy w tym roku około 10 mln euro przychodów – informuje Wojciech Antkowiak, wiceprezes przedsiębiorstwa. Dodaje, że tamtejsi konsumenci poszukują towarów o wysokiej jakości, ale tańszych od tych, których używali dotychczas.

Na rynkach zachodnioeuropejskich lepsze niż przed rokiem wyniki, w tym zwłaszcza marże, osiągają też inne giełdowe firmy. Prezes Zelmera Janusz Płocica informuje o rekordowej rentowności sprzedaży, do czego przyczyniają się nie tylko zmiany w preferencjach klientów, ale i słaby złoty. Zarząd tej firmy liczy, że w kolejnych miesiącach będzie jeszcze lepiej, gdyż w wielu krajach popyt na małe AGD (m.in. odkurzacze, sprzęt kuchenny, żelazka) spadł już do tak niskiego poziomu, że teraz może już tylko rosnąć. Co więcej, obecnie w magazynach nie ma prawie wcale zapasów, a to oznacza konieczność ich uzupełnienia.

Więcej w "Parkiecie"