W poniedziałek linie lotnicze Futura International Airways zawiesiły wszystkie loty z powodu utraty płynności finansowej. Jak podało MSZ, dyrekcja firmy Futura szuka przewoźnika dla swych dotychczasowych klientów. Łącznie może to dotyczyć ok. 25 tys. pasażerów lotów czarterowych z całej Europy.

Linie lotnicze Futura obsługiwały ok. m.in. 6 rejsów tygodniowo na trasie Polska-Majorka dla polskich biur Rainbow, Triada, Skyclub i Eximtours. Na Majorce i innych wyspach przebywa obecnie ok. 880 obywateli polskich, klientów tych firm.

Biura korzystające z usług linii Futura, które zawiesiły loty, znalazła zastępczych przewoźników dla swoich klientów. Problemy ze znalezieniem linii lotniczych ma biuro Itaka.

Polscy turyści, którzy przebywają na hiszpańskich wyspach, zostali na razie w hotelach i są objęci opieką rezydentów. Polacy, którzy mieli wylecieć w najbliższych dniach na urlop, są na bieżąco informowani o opóźnieniach i zmianach w rozkładzie lotów.

Reklama

Rainbow Tours informuje, że zmiana linii lotniczych nie wpłynie na ceny wycieczek wykupionych w tym biurze.

POL/ PAP