O kontrakt na wojskowe i rządowe śmigłowce będą walczyć firmy z Europy i Ameryki. Batalia o polski rynek już trwa – pisze „Rzeczpospolita”.





Pretekstem szykującej się konfrontacji producentów jest planowany przetarg na sześć – osiem luksusowo wyposażonych śmigłowców VIP i kilkadziesiąt helikopterów transportowych i bojowych dla armii.



Konkurujące na co dzień firmy z kontynentu połączyły siły. Niemiecko-francusko-hiszpański Eurocopter gra w jednej drużynie z włosko-brytyjską AgustąWestland i holenderskim Stork Fokkerem. Utworzone przez te firmy konsorcjum NHIndustries oferuje prawdziwie europejski wielozadaniowy helikopter NH-90..



Agusta Westland od ponad dekady jest największym partnerem kooperacyjnym polskiego producenta śmigłowców PZL Świdnik, a teraz także faworytem w prywatyzacji tej firmy.

Reklama

Przeciwko NH-90 staje produkt Sikorsky Aircraft, czyli H-92, zmilitaryzowana wersja wielozadaniowego helikoptera S-92. Sikorsky w zeszłym roku kupiłzakłady PZL Mielec i szykuje tam produkcję wojskowych śmigłowców International Black Hawk.

T.B.