Z ankiety na temat wdrożenia technologii internetowych w korporacjach, przeprowadzonej przez jedną z wiodących firm doradczych, wynika, że większość menedżerów planuje zwiększenie nakładów w tej dziedzinie. Innowacyjność jest wymieniana obok jakości jako główna wartość korporacyjna.

Kadra zarządzająca coraz częściej zdaje sobie sprawę, że aby usatysfakcjonować klienta, a co za tym idzie – osiągnąć zysk z prowadzonego przedsięwzięcia, nie wystarczy dostarczyć dóbr czy usług wysokiej jakości. Należy je nieustannie ulepszać, a główny trend jest widoczny. Biznes przenosi się w coraz większym stopniu do sieci. Często staje się od niej zależny.

To Internet umożliwił swobodny dostęp do nowych rynków, pozwolił na odkrycie i eksplorację nieistniejących wcześniej nisz, stworzył popyt na dobra i usługi dotąd nieznane. Istnieją przedsięwzięcia, które gdyby nie sieć nie pojawiłyby się wcale. Trudno np. wyobrazić sobie tradycyjną instytucję zajmującą się porównywaniem cen w sklepach, natomiast ze stron WWW oferujących taką usługę korzystamy coraz chętniej.

Siła oddziaływania Internetu na biznes żądny innowacji nie wynika jednak tylko z tego, że jest on nowością samą w sobie. Sieć to przede wszystkim narzędzie wspomagające identyfikację, kreację i wdrożenia innowacji oraz, ogólnie, zarządzanie wiedzą.

Reklama
POL