- Dostęp do jasnej i rzetelnej informacji to jedno z podstawowych praw konsumentów, o którym spółki telekomunikacyjne nie zawsze pamiętają - przekonuje Małgorzata Cieloch, rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wątpliwości prezes UOKiK wzbudziła m.in. kampania PTK Centertel, operatora sieci Orange, prowadzona w okresie Bożego Narodzenia pod hasłem "Bliskość tworzy święta". Promowano bezpłatne połączenia do trzech wybranych numerów, sugerując - zdaniem Urzędu - że zasady promocji obowiązują przez cały rok. Tymczasem oferta nie obowiązywała właśnie w czasie świąt oraz 31 grudnia i w Nowy Rok. Orange będzie musiał za to zapłacić ponad 800 tys. zł. – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Pod lupę Urzędu trafił też "laptop z modemem iPlus tylko za 1 zł", czyli promocja Polkomtela. Konsumenci mogli odnieść mylne wrażenie, że kupią komputer wraz z modemem za symboliczną złotówkę.

Dostało się też Tele2. Chodzi o reklamę abonamentu "darmowe rozmowy non stop", w której padało stwierdzenie, że klient może dzięki tej ofercie dzwonić za darmo przez całą dobę, a jego rachunek się nie zmieni.

Reklama

Wszystkie trzy spółki będą musiały przez pół roku publikować decyzję prezesa UOKiK na swoich stronach internetowych i zamieścić dwukrotnie w dzienniku ogólnopolskim ogłoszenie zawierające treść decyzji.

POL