Uroczyste otwarcie trasy odbyło się wczoraj po południu.

Wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski powiedział, że modernizacja obwodnicy Grójca to kolejny, ważny fragment procesu przystosowania drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej. Podkreślił, że władze województwa mazowieckiego robią wszystko, by przyśpieszać procesy decyzyjne związane z budową dróg.

Wojewoda dodał, że w najbliższym czasie rozpoczną się następne inwestycje drogowe na Mazowszu. "Kilka dni temu podpisałem pozwolenie na budowę obwodnicy Mszczonowa. W ciągu najbliższych tygodni podpiszę pozwolenie na budowę obwodnicy Żyrardowa, północnej obwodnicy autostradowej Mińska Mazowieckiego, pierwszego fragmentu obwodnicy Warszawy" - zapowiedział.

Przebudowa liczącego ponad 8 km odcinka trasy i jego dostosowanie do parametrów drogi ekspresowej trwały od listopada 2006 r. Wykonawcą robót było konsorcjum: Bilfinger Berger Polska SA, PRM "Mosty Łódź" SA i Bilfinger Berger AG.

Reklama

"Drogowcy wzmocnili m.in. konstrukcję drogi, zbudowali lub przebudowali 7 wiaduktów, 4 mosty, 3 kładki dla pieszych, wybudowali drogi dojazdowe oraz dla ruchu lokalnego" - wyjaśniła rzeczniczka prasowa warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.

Inwestycja kosztowała ok. 216 mln zł. W 75 proc. była finansowana z Sektorowego Programu Operacyjnego Transport, w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

W czerwcu 2009 roku do użytku ma być oddany kolejny remontowany obecnie fragment krajowej "siódemki", między Grójcem a Białobrzegami.

Natomiast do 2012 roku ma powstać zachodnia obwodnica Radomia oraz trasa od tego miasta do granic województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego.

PAP