UOKiK wszczął postępowanie antymonopolowe w marcu br. w związku z podejrzeniem ograniczania przez spółkę konkurencji.

Jak wynika z ustaleń Urzędu, swoje produkty Plannja sprzedaje za pośrednictwem sieci odbiorców hurtowych na terenie całego kraju i z każdym z nich jest związana umową. Po analizie dokumentów zebranych w trakcie postępowania UOKiK uznał, że spółka ustaliła ze swoimi kontrahentami cenę odsprzedaży blachodachówek ostatecznym odbiorcom, a tym samym przedsiębiorcy przekroczyli dozwolone formy współpracy.

Decyzją UOKiK Plannja zapłaci ponad 80 tys. zł kary. Urząd, przy ustalaniu jej wysokości, wziął pod uwagę długi okres uczestnictwa w porozumieniu oraz fakt, że działania dotyczyły całego terytorium Polski. Uwzględnił też zaprzestanie przez spółkę stosowania praktyki oraz współpracę z Urzędem w trakcie prowadzonego postępowania.

UOKiK podjął też decyzję o nałożeniu łącznej kary 9 tys. zł na: QUEST z Bilczy, SAMSEL SERWIS z Myszyńca, DACH PROFIL z Warszawy, HI-HO z Warszawy, KIM-BUD z Pucka, TRANS-DACH z Kobyłki, BAT z Sierakowic, B.G.J. ze Zgierza oraz INWESTOR z Lublina.

Reklama

Decyzja nie jest ostateczna - przedsiębiorcy mogą odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Do chwili nadania depeszy PAP nie udało się uzyskać komentarza spółki Plannja.

Jak podał UOKiK, zmowa cenowa należy do najcięższych naruszeń prawa antymonopolowego. Jej uczestnicy mogą zostać ukarani kwotą do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu.

T.B.,(PAP)