Jak przypomniał w przesłanym w środę PAP komunikacie rzecznik Dyrekcji Marcin Hadaj, trasa została odebrana warunkowo w styczniu, a na jej otwarcie zdecydowano się "z uwagi na ważny interes społeczny". GDDKiA miała jednocześnie wiele bardzo poważnych zastrzeżeń co do jakości inwestycji; nadzór Dyrekcji stwierdził, że prace zrealizowane przez wykonawcę nie zostały przeprowadzone należycie i muszą być poprawione - podkreślił Hadaj.

>>> Czytaj też: Najdroższa drogowa fuszerka w Polsce - trasa S8

Główne zastrzeżenia dotyczyły m.in. zbyt niskiej gęstości asfaltu, pęknięć w barierach oddzielających jezdnie oraz osuwających się nasypów. Jak podkreślił rzecznik, wyegzekwowano od wykonawcy usunięcie na jego koszt usterek, które zagrażałyby bezpieczeństwu kierowców przed uruchomieniem trasy.

>>> Czytaj też: Trasa szybkiego ruchu S8 - pierwsza część obwodnicy Warszawy (ZDJĘCIA)

Reklama

Do 15 kwietnia GDDKiA przeprowadzi pierwszy przegląd gwarancyjny i jeśli wykaże on nowe usterki, to wykonawca zostanie zobowiązany do ich usunięcia na własny koszt w ciągu trzech miesięcy. Przeglądy będą prowadzone regularnie co kwartał do końca 2011 roku - podkreśla GDDKiA.

Dyrekcja nie wyklucza, że w związku z jej negatywną oceną jakości prac dalsze przeglądy będą wykazywać kolejne usterki i w takiej sytuacji okres przeglądów i zgłaszania wad zostanie wydłużony. Trwają także rozmowy na temat wydłużenia gwarancji dla tego odcinka S8 z dwóch do pięciu lat.

Hadaj podkreślił też, że wykrycie wad na trasie S8 było możliwe dzięki pracy laboratorium drogowego. Na sieć takich laboratoriów Dyrekcja wydała 130 mln zł i od 2010 roku wszystkie inwestycje w sieci dróg krajowych są szczegółowo monitorowane.

Jak napisało środowe "Życie Warszawy", zaledwie dwa miesiące po otwarciu na S8 można znaleźć pęknięcia jezdni, nierówną nawierzchnię, błędy w oznakowaniu i wytarte pasy ruchu. Gazeta podkreśla, że droga krajowa S8 na terenie Warszawy to najdroższa trasa w Polsce. 10,4 km kosztowało 2 mld 270 mln zł. Trasę budowało konsorcjum firm: Budimex, Strabag, Warbud i Mostostal Warszawa.