Z prezentacji spółki wynika, że 127 tys. egzemplarzy gry sprzedano w dystrybucji elektronicznej. Gra zadebiutowała w IV kwartale 2007 r., w którym sprzedano 760 tys. kopii (tylko wersje pudełkowe).

W 2008 r. sprzedaż wzrosła narastająco do 1178 tys. sztuk w wersji pudełkowej, w elektronicznej dystrybucji sprzedano wtedy 7 tys. kopii gry.

Według analityków DI BRE gra Wiedźmin 2", która ma zadebiutować na rynku w połowie maja, może w ciągu trzech lat przynieść ok. 150 mln zł zysku na poziomie operacyjnym. Zakładają oni, że wartość przychodów ze sprzedaży gry ma przekroczyć 195 mln zł.

Analitycy zwracają uwagę, że w odróżnieniu od części pierwszej gra ma się pojawić na wszystkich trzech platformach (PC, XBOX360 i PS3). Ponadto dzięki wyrobionej poprzez sukces pierwszej części marce należy oczekiwać, że sequel przygód Wiedźmina sprzedawać się będzie w przypadku platformy PC zdecydowanie lepiej niż to miało miejsce w przypadku Wiedźmina1.

Reklama

Co więcej rozpoznawalność gry wśród graczy spowodowała, że warunki licencyjne na jakich sprzedawana będzie druga część są znacznie korzystniejsze dla CD Projektu niż przy sprzedaży części pierwszej. Gry są oparte o bestsellerową serię opowiadań i powieści Andrzeja Sapkowskiego.

Optimus (który w III kw. br. ma zmienić nazwę na CD Project) miał narastająco w I-IV kw. 2010 r. 3,37 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 2,33 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 50,60 mln zł wobec 1,27 mln zł.