Budowę pierwszego odcinka rozpoczęto w sierpniu 2011 roku.

Umowy, które podpisano w czwartek w siedzibie łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, dotyczą ostatnich czterech odcinków: 2, 3, 4 oraz 5. W sumie ich łączna długość wynosi ponad 78 km, a wartość kontraktów - prawie 2,8 mld zł.

Zgodnie z podpisanymi kontraktami odcinek 2 (węzeł Walichnowy - węzeł Złoczew) o długości 19 km ma wybudować firma Hermann Kirchner. Wartość inwestycji oszacowano na ponad 709,8 mln zł.

Kolejny, 6-km odcinek (od drogi krajowej nr 12 do węzła Sieradz Południe) wybuduje konsorcjum firm, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych z Sieradza. Pomagać mu mają: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego oraz Przedsiębiorstwo Robót Mostowych - Mosty Łódź. Inwestycja ma kosztować prawie 84 mln zł.

Reklama

Czwarty odcinek drogi ekspresowej S8, który połączy węzeł Złoczew z węzłem Sieradz Południe, realizować będzie konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner. Budowa 19,6 km odcinka to koszt 683 mln zł.

Umowę na budowę piątego odcinka trasy podpisało konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "Pol-Aqua" i spółka Dragados. Odcinek liczy 33,5 km, jego budowę wyceniono na ponad 1,3 mld zł.

Inwestycje mają być zrealizowane w ciągu 27 miesięcy.

Droga ekspresowa S8 w Łódzkiem - od węzła Walichnowy do węzła Łódź-Południe na autostradzie A1 - będzie miała 113 km długości. Realizacja tej inwestycji wyceniana jest na ponad 5 mld zł. Cała S8 ma być gotowa w 2014 r.