Zaczął od produkcji śmietanki do kawy, a dziś zarządza największymi i najbardziej znanymi polskimi markami, jak Lubella, Tymbark, Plusssz i La Festa, a od 2010 r. również Tigerem. Z ich pomocą zbudował nie tylko największą firmę spożywczą w kraju, ale i wysunął się na czoło wśród producentów żywności w Europie Środkowej.
Co więcej, rośnie w siłę nawet w czasie kryzysu. Pierwsze podsumowania wskazują, że w ubiegłym roku grupa Maspex osiągnęła 5-proc. wzrost. W 2010 r. spółka, realizując rekordowy wynik ponad 2,5 mld zł przychodów ze sprzedaży i ponad 80 mln zł zysku brutto, urosła o 3,5 proc. rok do roku.
Zapewne nie udałoby się to bez sprzedaży zagranicznej, na którą Pawiński stawia od początku. W tym celu buduje zakłady za granicą. W historii funkcjonowania Maspeksu przeprowadził 14 akwizycji, w tym osiem za granicą. W 2011 r. do grupy należało już ponad 20 przedsiębiorstw w Polsce, Czechach, Rumunii, Rosji, Bułgarii, na Słowacji, Węgrzech i Ukrainie. Jej produkty są znane w ponad 50 krajach na świecie. Pawiński wygrał ubiegłoroczną edycję konkursu Przedsiębiorca Roku organizowanego przez firmę Ernst & Young.
PO