Przewoźnik planuje kupić: cztery bezprzedziałowe wagony klasy pierwszej, dziewięć bezprzedziałowych wagonów klasy drugiej - każdy z miejscami na przewóz ośmiu rowerów, a także cztery przedziałowe wagony klasy pierwszej oraz osiem przedziałowych wagonów klasy drugiej, przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych.

PKP Intercity chce, by zamówione wagony mogły jeździć z prędkością nie mniejszą niż 160 km/godz.

>>> Czytaj też: Wolne pociągi na Euro 2012, czyli niedotrzymane obietnice PKP PLK

Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany do przeszkolenia z obsługi wagonów co najmniej 10 pracowników PKP Intercity.

Reklama

"Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty stanowić będzie cena oraz termin udzielonej gwarancji. Oferty należy składać w terminie do 25 maja 2012 r. do godziny 10.30" - poinformował przewoźnik. Wykonawca będzie miał na realizację zamówienia 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

>>> Czytaj też: Polskie pendolino pofrunie po torach dla PKP Intercity pod koniec 2013 r.

Przewoźnik planuje pozyskanie połowy pieniędzy na inwestycję z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.