Udziały TVN w grupie widzów między 16 a 49 rokiem życia w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców – najważniejszej grupie widzów TVN – wyniosły w pierwszym tygodniu września 19,27 proc., a w prime time, czyli czasie najwyższej oglądalności między godziną 18 a 23 urosły do 22 proc. – wynika z opublikowanych przez spółkę danych na podstawie danych firmy badawczej Nielsen Audience Measurement.

Zajmujący drugie miejsce Polsat miał w tym czasie odpowiednio 12,7 proc. i 13,9 proc. udziałów w oglądalności. TVN udało się też wygrać z Polsatem wśród wszystkich widzów między 16 a 49 rokiem życia (tzw. grupa komercyjna) – ich udział w rynku wyniósł odpowiednio 15,9 proc. i 15,5 proc. Po pierwszym tygodniu TVN wygrywa też z Polsatem i TVP pod względem udziałów w ujęciu całodobowym wśród wszystkich widzów powyżej 4 roku życia – udział stacji sięgnął 14,52 proc., minimalnie wyprzedzając TVP1 z wynikiem 14,51 proc

To efekt nowej ramówki, której kołem zamachowym są takie programy, jak emitowany po raz pierwszy MasterChef, którego pierwszy odcinek obejrzało 2,9 mln widzów, co dało stacji 22,8 proc. udziałów w swoim paśmie. 3 mln widzów przyciągnął także premierowy odcinek serialu Lekarze, który zapewnił TVN 24,3 proc. udziału w oglądalności w grupie komercyjnej. Natomiast pierwszy odcinek piątej serii programu Mam talent zgromadził w minioną sobotę 3,3 mln widzów. TVN podaje też, że średnia oglądalność Faktów w pierwszym tygodniu września wyniosła 3,9 mln widzów, co dało mu udział na poziomie 29,2 proc. i pierwsze miejsce przed Wiadomościami.

Nadawca podał też wyniki swojej internetowej aplikacji TVN Player. W pierwszym tygodniu września jej programy i seriale 4,2 mln razy oglądało 900 tys. unikalnych użytkowników.

Reklama

Udany start jesiennej ramówki to dobra informacja dla spółki, która skończyła ubiegły tydzień z najniższą wyceną w historii - inwestorzy płacili za jedną akcję 6 zł. Dzisiaj na zamknięciu kurs poszedł do góry do 6,55 zł, a wycena spółki wyniosła 2,25 mld zł.

ikona lupy />
Kurs akcji TVN / DGP