Wprawdzie taki wynik oznacza wzrost o ok. 3–4 proc. w porównaniu do 2011 r., ale jednocześnie stanowi on rozczarowanie dla branży, która liczyła na wzrost sięgający nawet 10 proc. Powodem gorszego wyniku był spadek konsumpcji piwa w ostatnich czterech miesiącach ubiegłego roku.

Niewielki wzrost rynku powoduje, że największym koncernom trudno zwiększać sprzedaż w kraju i muszą szukać zbytu za granicą. Grupa Żywiec przyznała, że eksport jej produktów w 2012 r. urósł o 15 proc. Łączna sprzedaż koncernu wzrosła jednak w mniejszym stopniu, bo o 3,5 proc. i wyniosła 11,6 mln hl piwa.

Mimo wzrostu ilościowego firma zanotowała niewielki, bo 1,2-proc. spadek przychodów (sięgnęły blisko 3,6 mld zł). Udało się jednak Żywcowi zwiększyć zysk netto z 297 mln zł w 2011 r. do 338 mln zł.

Główny rywal Żywca na polskim rynku, czyli Kompania Piwowarska, nie podała jeszcze swoich pełnych wyników (jej rok rozrachunkowy kończy się w marcu). Poinformowała jedynie, że jej sprzedaż wyniosła 14,2 mln hl piwa, czyli była większa o 3 proc. niż w 2011 r.