Przychody w pierwszym półroczu wyniosły 3,382 mld zł (wobec 3,567 mld zł rok wcześniej). Z usług sieci Plus na koniec czerwca 2013 roku korzystało ponad 13,935 mln klientów.

„EBITDA Polkomtelu jest niezmiennie najwyższą w porównaniu do wyników wypracowanych przez pozostałych operatorów telefonii mobilnej. W drugim kwartale 2013 r. wyniosła ona 755 mln zł, a łącznie za całe pierwsze półrocze to już 1.471 mln zł. Pozwala to utrzymać miano najbardziej rentownego polskiego telekomu z marżą EBITDA w drugim kwartale na poziomie 44,3%. Mimo widocznego na całym rynku telekomunikacyjnym efektu sukcesywnie obniżanych stawek MTR, Plus utrzymuje satysfakcjonujący poziom przychodów, które w pierwszym półroczu wyniosły 3.382 mln zł" – czytamy w komunikacie.

„Cały czas intesywnie pracujemy też nad zmniejszeniem naszego zadłużenia, a efekty tego są widoczne w sukcesywnie obniżającej się relacji długu do EBITDA. (…) Zarówno osiągane przychody, jak i wskaźniki rentowności, są nieco lepsze od naszych tegorocznych założeń i wszystko wskazuje, że Plus w całym 2013 roku po raz kolejny osiągnie bardzo dobre wyniki" – powiedziała członek zarządu, dyrektor ds. finansowych Polkomtelu Joanna Nieckarz, cytowana w komunikacie.

Operator sieci Plus wskazuje, że drugi kwartał bieżącego roku, to kolejny okres z dynamicznie rosnącą liczbą użytkowników usług internetowych świadczonych przez sieć Plus: już blisko 3 mln osób korzysta z mobilnej formy dostępu do internetu, co pozwala po raz kolejny wyraźnie zwiększać przychody spółki z tego perspektywicznego obszaru działalności. Jednocześnie Plus konsekwentnie utrzymuje pozycję lidera segmentu kontraktowego, podkreślono w informacji.

Reklama

Polkomtel konsekwentnie przyczynia się także do realizacji rządowej idei cyfryzacji Polski. Trwająca obecnie kolejna faza wielkiej modernizacji sieci pozwoliła objąć już zasięgiem LTE sieci Plus 54,3% Polaków, a 94,3% mieszkańcom kraju pozwala na korzystanie z szerokopasmowego internetu HSPA/HSPA+ dostarczanego przez operatora.

„W drugim kwartale 2013 roku koncentrowaliśmy się przede wszystkim na ofertach internetowych, a to dlatego, że Polacy coraz więcej czasu spędzają surfując po sieci – tam pracują, szukają rozrywki, robią zakupy, płacą rachunki. Dlatego też w naszej ofercie znaleźć można zarówno routery, jak i modemy, tablety, oraz smartfony z dostępem do szybkiego internetu LTE" – powiedział członek zarządu Polkomtelu odpowiadający za sprzedaż i marketing Tobias Solorz, cytowany w komunikacie.