"Kontrakt dotyczy 7 dwuczłonowych oraz 2 trzyczłonowych DMU. Pojazdy te będą przeznaczone do obsługi linii Berlin - Templin oraz Berlin - Kostrzyn Wielkopolski" – czytamy w komunikacie.

Dwuczłonowe DMU LINK oferują 140 miejsc siedzących. Pojazdy trzyczłonowe mają 200 miejsc siedzących. Dwa ekologiczne silniki MTU /norma EURO III B / pozwalają uzyskać prędkość 140 km/h.

"Nie było to łatwe, ze względu na tradycyjnie wysokie wymagania niemieckiego przewoźnika, ale wspólnie tworzymy nową historię, bo to PESA właśnie sprawiła, że pierwsze polskie pojazdy szynowe wjeżdżają na niemieckie tory" – powiedział prezes PESA Bydgoszcz Tomasz Zaboklicki, cytowany w komunikacie.

Dotychczasowymi kontrahentami PESA na rynku niemieckim są już prywatny przewoźnik Netinera oraz niemieckie narodowe koleje Deutshe Bahn. Kontrakty z tymi przewoźnikami, podobnie jak obecna umowa z NEB, dotyczą dostaw spalinowych zespołów trakcyjnych LINK.

Reklama

>>> Czytaj też: 2014 będzie rokiem największych utrudnień na torach