Chcemy kontynuować szybki wzrost liczby klientów biznesowych. Dynamika 40-proc. r/r po III kw. 2013 wynika w dużej mierze z niskiej bazy porównawczej, ale to zdecydowanie segment na który nadal będziemy stawiać. Ponadto wraz z 4G LTE chcemy przyspieszyć wzrost liczby klientów korzystających z usług internetowych w naszej sieci" – powiedział ISBnews Dobrzyński.

Na koniec III kwartału P4 miał 1,4 mln klientów biznesowych, co stanowi wzrost o 40 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Operator ma ponadto 1,1 mln klientów dedykowanych taryf do transmisji danych (Play Online prepaid i postpaid).

„Klientów internetowych nie pozyskiwaliśmy agresywnie, ale teraz 4G LTE da nam potencjał dobrego wzrostu w tym segmencie. Jest to segment zdecydowanie rosnący. Dlatego inwestujemy w smartfony i LTE. W związku z tym mamy także na wyłączność w ofercie nowy telefon firmy LG" – dodał członek zarządu P4.

Obecnie P4 podaje, że ma ponad 800 baz zmodernizowanych do technologii LTE. Do końca roku ma mieć 1,6 tys. baz. Play ma uruchomić komercyjnie usługi LTE 11 listopada.

Reklama

Tymczasem z usług dodatkowych wykazywanych na billingu (np. Google Play) typu VAS korzysta milion klientów. Od wejścia P4 na rynek w 2007 roku, klienci Play rozmawiają o 70 proc. dłużej i zużywają aż 64 razy więcej transmisji danych (5000 TB miesięcznie). Dodatkowo ponad 3 mln klientów przeniosło numer do Play.

P4, operator sieci Play, po III kwartale osiągnął łączną liczbę ponad 10 mln klientów.

>>> Czytaj też: Liczba klientów sieci Play wzrosła o 22 proc.