Najgorsze już za nami, ale na szybki powrót do wzrostów nie ma co liczyć, zauważa "Rzeczpospolita", która zaprezentowała dane.

"Po trzech kwartałach 2013 wzrostową dynamikę przychodów zaobserwowano jedynie w internecie. Wyniosła ona 7,6%. Najszybciej rozwijającą się kategorią reklamy w tym medium jest reklama wideo emitowana in-stream. Starlink szacuje, że ten segment rozwijał się w tempie 48% w okresie od stycznia do września 2013 wobec analogicznego okresu 2012 roku" - czytamy w "Rz".

Wydatki na reklamę internetową wynosiły w I-III kw. 2013 roku 1,11 mld zł. Przewyższały je nakłady na promocję w telewizji, które wynosiły w tym okresie 2,43 mld zł, jednak było to o 5,3% mniej niż przed rokiem. Starlink podkreśla, że choć reklama TV odnotowuje spadek już od 9 kwartałów, to obecnie widać jego wyhamowanie.

"Po trzech kwartałach 2013 cztery główne stacje straciły łącznie 13,7% przychodów z reklam. Jednocześnie rosły przychody największych beneficjentów cyfryzacji - TV4, TVN7, TV PULS miały o 9,3% przychodów reklamowych więcej, a ich udział w rynku reklamy TV wzrósł w okresie od stycznia do września z 6,3% do 7,2%" - czytamy dalej.

Za telewizją uplasowała się prasa (reklama w magazynach kosztowała firmy 371,6 mln zł, spadek o 13,8% r/r, a w gazetach - 248,6 mln zł, spadek o 29,1% r/r), a następne radio z wpływami na poziomie 379,3 mln zł (spadek o 5,3%), reklama zewnętrzna - 329,9 mln zł (spadek o 13,2% r/r) oraz kino: 66,6 mln zł (spadek o 9,5% r/r), podano także.