W tym okresie kupiono 902 tys. komputerów stacjonarnych, tj. o 2,1 proc. więcej rok do roku i 593 tys. notebooków, tj o 15,1 proc. mniej niż przed rokiem, podała firma badawcza IDC.

"Liderem polskiego rynku komputerów przenośnych (w IV kw.) było Lenovo, które sprzedało 177 tys. urządzeń, co dało mu 29,8-proc. udział w rynku. Drugie miejsce zajmował Asus, a trzecie Hewlett-Packard. Poza podium znalazł się za to Samsung, który stopniowo przesuwa ciężar działalności w stronę tabletów" - podała IDC, cytowana przez „Rzeczpospolitą".

Zwrócno uwagę, że polski rynek komputerów PC w IV kw. 2013 r. prezentował się znacznie słabiej niż rynki globalne. Według IDC, sprzedaż komputerów w tym okresie na świecie była niższa jedynie o 5,6 proc.

>>> Czytaj też: Sprzedaż detaliczna w grudniu wzrosła prawie o 6 proc. (wykresy)

Reklama