Jak czytamy w gazecie, resort infrastruktury i rozwoju przedstawił projekt rozporządzenia określający nowe zasady naliczania stawek. Zmiany będą kosztowały budżet 35 miliardów złotych w latach 2014-2024. Dzięki nim możemy jednak uniknąć gigantycznych kar z Brukseli.

Na rządowym wsparciu zyskają PKP Polskie Linie Kolejowe, które otrzymają całą pulę dotacji na tory. Dyskryminowani czują się natomiast mali operatorzy, zarządzający infrastrukturą niezbędną do sprawnego funkcjonowania wielkich przedsiębiorstw, takich jak KGHM Polska Miedź czy Jastrzębska Spółka Węglowa.

Więcej w "Pulsie Biznesu".

>>> Resort infrastruktury wycofał się z planów blokujących rozwój kolei dużych prędkości. Ale i tak wcale nie muszą one powstać. Czytaj więcej: Linia Y: jakie są szanse na budowę sieci kolei dużych prędkości w Polsce?

Reklama