"W 2013 r. Milkiland osiągnął mocny, dwucyfrowy wzrost przychodów (+19 proc. r/r), głównie dzięki dynamicznemu wzrostowi sprzedaży w segmencie produktów pełnomlecznych (+22 proc. r/r) zarówno w Rosji, jak i na Ukrainie (odpowiednio o 24 proc. i 18 proc.)" - czytamy w komunikacie.

W segmencie sera wzrost przychodów wyniósł 7% r/r; nastąpił powrót do eksportu produktów z tego segmentu do Rosji (+2% w ujęciu wolumenowym), podano także.

"Sprzedaż produktów z mleka w proszku odnotowała wzrost więcej niż dwukrotny w porównaniu z 2012 r., m.in. ze względu na sprzedaż towarów z wartością dodaną polskiego aktywa 'Ostrowia'" - czytamy dalej.

Milkiland zwraca też uwagę na wpływ wyższych cen produktów mleczarskich w Rosji i na Ukrainie na wzrost przychodów.

Reklama

Zysk EBITDA spadł o 12% do 33 mln euro, zaś marża EBITDA zmniejszyła się do ok. 10% ze względu na wyższe koszty wytwarzania, wynikające ze wzrostu cen mleka w krajach - o 17% w Rosji i o 26% na Ukrainie.

"Niestety, presja na nasze koszty, wywołana niekorzystną sytuacją na rynkach mleka na Ukrainie i w Rosji, spowolniła przekształcanie pozytywnych osiągnięć we wzrost zyskowności biznesu Grupy" - skomentował prezes spółki Anatoliy Yurkevych, cytowany w komunikacie.

Milkiland opublikuje zaudytowany raport roczny za ub.r. 28 kwietnia 2014 r.

Milkiland jest działającym na terenie Rosji, Ukrainy, a także Polski producentem szerokiej gamy wyrobów mlecznych. Spółka (holding j Milkiland N.V., zarejestrowany w Holandii) jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2010 r.