W czerwcu 2013 prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził około 200 nieprawidłowości w działaniu tak zwanego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. W styczniu tego roku kontrola powtórzyła się, a jej wyniki nie były zadowalające. Część pociągów nie była w ogóle zapowiadana, komunikaty głosowe były sprzeczne z tymi na tablicach. Nie podawano też danych o opóźnieniach bądź podawano, ale już po odjeździe spóźnionego pociągu. PLK dlatego otrzymało ponad milion złotych kary.

Odpowiedź PKP PLK była niemal natychmiastowa. Spółka uważa, że kara jest zbyt wysoka i zamierza się od niej odwołać. Przypomina też, że rozpoczęła budowę centralnego systemu informacji pasażerskiej. Ma on zastąpić kilkadziesiąt działających obecnie, nieskoordynowanych systemów. Pierwsze testy jednolitego systemu mają zostać przeprowadzone pod koniec roku.

>>>Na pierwszy ogień cztery miasta. Polskie Koleje Państwowe chcą stawiać ekologiczne dworce. Budowa pierwszych takich konstrukcji ruszy na przełomie 2014 i 2015 roku między innymi w Ciechanowie, Mławie i Nasielsku.