"Wynik netto jest dla nas kluczowy. Jak przyglądamy się niektórym dużym graczom w naszej branży - europejskim, czy nawet globalnym, to potrafią oni mieć nawet dwukrotnie wyższą rentowność netto niż nasza. Przy naszych nowych rosnących segmentach nie wykluczam, że również nam uda się docelowo osiągnąć taką rentowność" - powiedział ISBnews Dzik podczas Gali Dyrektor Finansowy Roku, której został laureatem.

Po 2013 roku Neuca miała ok. 1,4% czystej marży netto.

Wiceprezes podtrzymał równocześnie, że oczekuje od II półrocza 2014 roku synergii z przejętym ACP Pharma i "ponadprzeciętnych" wzrostów wyników dzięki korzyściom z tej akwizycji.

"W segmencie marek własnych cele to rosnąca rentowność i wejście na skalę działalności, która pozwoli w konkurencyjny sposób kupować surowce, a liczba produktów w palecie będzie taka, by marża była zauważalna na poziomie grupy. W tym roku planujemy zwiększenie liczby produktów pod marką własną do 400 i terminową finalizację inwestycji we własną linię do pakowania, co pozwoli na obniżenie kosztów" - wyliczył członek zarządu.

Reklama

Dzik zaznaczył, że kluczowe wyzwania, jakie stoją przed grupą Neuca to dalsza poprawa wyników na trudnym rynku, konsekwentna realizacja strategii oraz kompleksowego wsparcia wszystkich aptek niezależnych w Polsce przy zapewnieniu oczekiwanego poziomu serwisu i satysfakcji dla pozostałych klientów Grupy.

"Neuca nie posiada własnych aptek, przez co nie konkuruje ze swoimi klientami - pojedynczymi aptekami niezależnymi - które muszą radzić sobie w obliczu rosnących w siłę aptek sieciowych. Możemy je natomiast wspierać, a dzięki rosnącej ofercie marek własnych oraz atrakcyjnych programach partnerskich - pomóc w budowaniu lepszej przyszłości" - podsumował Dzik w rozmowie i ISBnews.

>>>> Zysk netto Neuki wzrósł do 36,32 mln zł w I kw. 2014 r.