Yum! Brands, który jest właścicielem meksykańskiej sieci fast foodów, planuje otworzyć swoją pierwszą restaurację w Chinach pod koniec tego roku - powiedział Greg Creed, szef Yum! Brands, cytowany przez CNN Money.

Koncern zakłada, że Chińczycy pokochają burritos i tacos. Yum ma już 7000 restauracji w Chinach, z których większość stanowią bary z logo KFC i Pizza Hut.

Przez wiele lat Yum! Brands była wspaniałym przykładem tego, co amerykańska firma może zrobić w Chinach, ale wizerunek koncernu został naruszony przez liczne skandale związane z zanieczyszczeniem żywności. Mimo, to wciąż są aktualne plany ekspansji spółki.

W październiku ubiegłego roku ogłoszono połączenie działalności w Chinach. Do tej pory istniały dwie odrębne spółki: Yum Brands i Yum China. Nowe hasło spółki to „chińska firma z zachodnimi korzeniami” – oznajmił Creed. Także nowe władze firmy pochodzą z Chin.

Uruchomienie Taco Bell w Chinach jest częścią szerszej inicjatywy, by na rynku chińskim były wszystkie trzy „kultowe marki” koncernu - dodał Creed.

Reklama

>>>Czytaj więcej: Nie chcieli go w KFC, więc stworzył azjatyckiego Amazona. Jak nauczyciel został miliarderem?

W 2014 roku stwierdzono, że KFC sprzedaje skażone mięso. Spółka niezwłocznie odcięła się od dostawcy, Shanghai Husi, ale działanie takie tylko odrobinę poprawiło sytuację, a sprzedaż w Chinach nigdy nie została całkowicie odzyskana.

Spadek sprzedaży był gwałtowny. Yum rozpoczął szaleńczą kampanię marketingową, aby przekonać społeczeństwo, że było jedzenie jest już bezpieczne. Sama firma uznała jednak, że odzyskanie zaufania było trudniejsze niż przewidywano.

W 2012 roku w firmę też uderzył skandal związany z żywnością. Media obiegły informacje, że dostawcy KFC dodają dodatkowe antybiotyki do karmienia drobiu. W tym przypadku jednak Yum poradziło sobie z tą aferą dość szybko.

Czy Chińczycy polubią meksykańskie jedzenie?