Profesora pytamy o wnioski płynące z naukowej analizy doświadczeń polski i innych krajów w obszarze innowacji, a przede wszystkim – komercjalizacji innowacji. Analizujemy m.in. przypadki USA, Niemiec, Izraela i Skandynawii.

  • Jakie kluczowe czynniki wpływają na efektywną komercjalizację wyników badań w różnych kontekstach narodowych?
  • Jakie specyficzne przewagi posiadają kraje takie jak USA, Niemcy i Szwecja, które umożliwiają im skuteczną komercjalizację innowacji i transfer technologii?
  • W jaki sposób polityka państwa może zwiększać możliwości i skalę przenoszenia innowacji z laboratorium na rynek?
  • Które z dobrych praktyk z analizowanych krajów mogą być najbardziej odpowiednie do adaptacji w Polsce, biorąc pod uwagę nasz specyficzny kontekst gospodarczy i naukowy?
  • Jakie są najważniejsze lekcje, które Polska może wynieść z doświadczeń innych krajów w zakresie komercjalizacji badań naukowych i transferu technologii?

Wielce zachęcamy do obejrzenia i wysłuchania tej inspirującej rozmowy.